Translation tool

joi, 2 septembrie 2010

YOFF-003



5-8 morning september 2010 YP1WFF was QRV from Parcul National Ceahlau YOFF-003
QSL via YO3JW

Dupa mai multe "runde" de negocieri cu Maria in fine ne-am hotarat pentru o saptamana de hoinareala prin judetul Neamt . Ea cu frumusetile locale si lacasurile sfinte, eu cu rezervatiile. Uneori ele s-au suprapus spre multumirea generala.
Asa ca sambata dimineata am luat drumul spre Naieni unde aveam de rezolvat o serie de treburi la gradina, apoi duminica dimineata am luat cap compas catre Ceahlau. Aici este Parcul National Ceahlau - YOFF-003. Sediul ni l-am stabilit la Complexul Izvorul Muntelui la granita Parcului. Aici am inchiriat o casuta si am instalat antena. Antena era chiar pe gardul de acces in Parc.
Dupa masa, odata ajunsi am descarcat toate cele si una din primele mele griji a fost sa montez antena. Antena deja clasica, undita de 7m adaptata la baza cu autotransformatorul 1:9 si cu pacaliciul de antena. Statia FT-847 cu cei 100W si un laptop pentru evidenta legaturilor. De la primele apeluri soliciatarea a fost masiva iar logul a inceput sa se umple.
Singura problema a fost vremea. Cer acoperit cu numeroase tendinte de ploaie. din aceasta cauza absorbtia in zona verde(padure) era foarte mare ceea ce a facut ca semnalele sa fie mult diminuate la corespondent, dar si la receptie. Alt impediment a fost ca fiind la poalele Ceahlaului munti se ridicau cu cateva sute de metri chiar din apropriere astfel ca scapa numai ce pleca la un unghi mare de radiatie.
In cele trei zile petrecute in zona au permis realizarea aproape 1000 de legaturi. Prima legatura a fost inscrisa in log cu UX1IM dupa care lista s-a tot completat cu numeroase alte statii.
Fiind intr-o deplasare de vacanta am vizitat si zonele din apropriere. Astfel in una din zile am vizita Manastirea Durau aflata in statiunea cu acelasi nume. Drumul accesibil si cu un automobilul de "oras" a fost parcurs in aproximativ 50 minute. Pe traseu ne-am oprit de cateva ori pentru a admira natura si am trecut pe la o "sihastrie" unde era o biserica frumoasa. Din pacate vremea inchisa cu plafonul jos a norilor nu a permis sa putem admira toate peisajele splendide. Maria care mai fusese in zona cu multi ani in urma tot comenta despre schimbarile petrecute. De fapt si preotul de la sihastrie recunostea ca dupa construirea "axei", drumul pana la Durau, viata a devenit mai usoara....La Durau in locul schitului s-a inaltat o mandra manastire si statiunea a devenit binecunoscuta. La intoarcere au mai aparut brese in nor astfel ca s-a mai putut vedea cate ceva. In alta zi am plecat pe jos astfel ca am putut vedea de aproape natura. Astfel am putut constata ca degeaba administratia parcului face eforturi pentru pastrarea ei curata, turistilor, unora, nici ca le pasa. Sticlele si pungile de plastic le-am vazut in numeroase locuri abandonate de catre cei care au trecut pe acolo. Din pacate nu pot fi insotiti permanent in deplasarile acestora pentru ai trage de maneca. Mai simplu ar fi sa le duca cu ei pana la primul loc unde gunoaiele pot fi lasate!
Dupa cele cateva ore de vreme insorita cerul s-a acoperit din nou cu nori si ploaia nu s-a lasat asteptata.....
Miercuri dimineata am strans si ne-am pregatit pentru a doua etapa a deplasarii .


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu