Translation tool

luni, 23 mai 2011

YOFF-008 mai 2011 cu YP0WFF


Dupa amiaza ne-am intors de la Herculane. Am fost 4 echipe. Acelasi maraton ca si anul trecut, dar am lucrat in alte benzi. Am fost EU cel din 40 m. Lumea se pare ca ma auzea, imi dadeau controale super tari si eu nu prea auzeam. Am strigat minute in sir si nu auzeam pe nimeni, si toti, dar toti imi spuneau ca multi striga la mine. Valea Cernei nu este o locatie foarte fericita pentru 3,5 si 7 MHz. Ma refer jos, langa apa. Colegii mei au stat in varf de deal si au intins alte antene. Au vorbit in 14 si 28 MHz. O parte de log am, o parte e pe hartie. Imagini aici.

YP0WFF + Maratonul Hercules
În perioada 20-22 Mai 2011 s-a desfăsurat a -2- a ediţie a Maratonului Hercules, cu probe de maraton si semimaraton pe traseu montan.
Şi anul acesta am fost invitaţi ca să dăm o mană,“ gură “, de ajutor la buna desfasurare a maratonului, mai ales prin asigurarea legaturii radio între anumite puncte de control de pe traseu. Datorită înaltimii si configuraţiei geografice, este imposibil de acoperit intreg traseul doar cu ajutorul P.M.R.-urilor. Anul trecut organizatorii au fost mulţumiţi de ajutorul nostru si iată că am ajuns şi deaceastă dată sa fim oameni de bază.
Trebuie să specific că toţi cei prezenţi din partea noastră, a radioamatorilor, au fost VOLUNTARI. Chiar daca legea e puţin ciudată şi nu avem voie să transmitem pentru terţi informaţii, cred că ceea ce am făcut noi este pentru un scop nobil şi un serviciu public, sau cel puţin aşa îmi place să cred. Să nu uităm că şi cei din Salvamont sunt implicaţi, sprijină si acceptă serviciul nostru.
Plecarea din Timişoara a fost vineri în cursul dimineţii şi trupa a fost destul de consistentă anul acesta Dan, YO2LLQ impreună cu Horaţiu YO2LQL, intr-o maşină. Ovidiu YO2MLL cu Marius YO2LOJ in maşini separate. Iar Vlad YO2LZP impreuna cu XYL-ul LILI în alta maşină. Şi nu tocmai la urmă si eu YO2MTGigi în altă maşină şi în altă locaţie. Am acoperit astfel fiecare grup căte un punct de control. Colegii având in dotare oareşce maşini cu pretenţii de off road au urcat pe drumuri şi zone mai puţin accesibile, iar eu fiind posesor de LOGAN, am fost campat pe asfalt la Pensiunea DUMBRAVĂ, la circa 13-15 km de Băile Herculane pe drumul care merge spre Baia de Aramă. Eu am fost mai aproape de Start şi de Finiş, colegii mei fiind împrăstiaţi pe traseu în diverse puncte de control.
Prima probă am făcut-o vineri seara, la ora 21, am mai repetat odata la ora 22 şi ne-am dus la culcare bucuroşi ca toţi cei implicaţi în eveniment erau la posturi şi lucrul cel mai important că ne puteam auzi între noi in banda de 70 cm. Singura problemă apărea cand vroiam să vorbesc eu cu cei din punctul cel mai indepărtat, adică cu Ovidiu şi Marius. Distanţa mare si munţii sau mai degrabă fundul de vale în care eram eu campat facea imposibilă comunicarea între noi, aşa ca aici ne-am folosit de banda de 3,5 MHz.
Sâmbătă dimineaţa la ora 7 am fost prezent in bandă incercând să fac legături cu indicativul special YP0WFF, deoarece zona in care se desfăsura maratonul este în PARCUL NATURAL DOMOGLED-CHEILE CERNEI, cu numar de referinţă YOFF-008. Am incercat să mă fac auzit şi în banda de 80 m şi în 40 m, rezultatele nu au fost prea bune, în sensul că am avut impresia că lumea mă aude dar eu nu prea aud, lucru confirmat de controalele bune pe care mi le spuneau cei cu care reuşeam să iau legătura, plus faptul că mi se spunea că mulţi strigă după mine. Cu părere de rău trebuie să recunosc că nu era chiar aşa, eu nu auzeam mare lucru. Semnal la telefon sub nici o formă, aşa că nu am putut să cer ajutorul nici unui coleg în privinţa asta. Am oprit lucrul cu YP0WFF şi am sperat să fie ceva trecător. Speram să pot să am timp pe perioada desfăsurării concursului să mai strig în bandă, dar, fiind singur s-a dovedit a fi imposibil, trebuia să fiu atent la colegii mei din punctele de control. La ora 8.30 am făcut o nouă verificare a echipamentului si împreună cu colegii am aşteptat on-line ora 9 CFR, oră la care s-a dat startul la maraton. Emoţii mari, speranţe la fel de mari din parteaconcurenţilor, dar mulţi dintre ei nu erau la prima participare şi stiau ce au de făcut.
Au făcut chiar foarte bine, treaba pentru care au venit pentru că după numai 4 ore şi 8 minute primul concurent a trecut linia de sosire, urmat la scurt timp şi de cel de-al doilea concurent. Până seara la ora 19 a fost fixat termenul limită la care puteau concurenţii să incheie traseul fără a fi descalificaţi, nu au făcut-o toţi, dar au TERMINAT cu toţii intregul traseu şi ceea ce este mai important nici un concurent nu a suferit nici o accidentare, toţi au ajuns cu bine până la final. Desigur că unii foarte obosiţi şi epuizaţi, dar fericiţi că au terminat. A fost chiar şi o familie care a participat la semimaraton, un traseu mai scurt de doar 21 km, împreună cu cei 2 copii ai lor, copii pe care mai mult i-au cărat în cârcă decât au alergat, dar ideea de bază e că au terminat cu bine şi toţi au fost fericiţi la final, când au fost întâmpinaţi cu aplauze de toată lumea prezentă la sosire.
Nu au lipsit nici de această dată evenimentele meteo, au existat averse de ploaie, descărcări electrice, dar de durată scurtă şi de intensitate mică, nici pe departe ca cele de anul trecut, cănd aproape 3 zile nu s-a oprit ploaia. Spre seară au ajuns şi colegii mei la Pensiunea Dumbravă , cand a avut loc şi festivitatea de premiere. Lume multă, bucurie mare şi fericire pe faţa celor prezenţi. Participanţiidin acest an, mai multi decât anul trecut , deci un lucru bun, semn că maratonul si organizarea lui se bucură de aprecieri pozitive.
Duminică dimineaţa o noua incercare de a activa Parcul Naţional Domogled, dar din păcate cu aceleaşi rezultate ca şi ieri, am tras concluzia că lucrul in asemenea condiţii nu îşi are rostul aşa ca dupa doar o oră şi ceva, m-am oprit şi nu am mai strigat în nici o bandă. Am inceput să adun antena, cablurile şi să ne pregătim de drumul spre casă. Colegii mei care au fost la o altitudine mai mare, aproape 900 m şi peste, au avut mai mare succes in 14 si 28 MHz, unde au şi reusit cateva DX-uri interesante. Au şi avut avantajul de a fi in echipe de căte 2 astfel încât unul era prezent in banda, altul era cu urechea la maraton. Fiecare a venit dotat cu cate un radio, cu căte o antenă si alte acareturi, pilon , celule solare, etc, aşa că doar timp şi chef de trafic radio mai trebuia. Mai multe fotografii de la această ieşire se pot vedea pe site la YO2KQT la secţiune mai multe fotografii sau la acest link http://www.yo2kqt.ro/index.php?option=com_wgpicasa&view=wgpicasa&Itemid=116
Înainte de prânz toate fiind adunate şi asezate in maşină am plecat spre casă împreună cu Ovidiu. Altă grupa Dan, Vlad şi Lili au preferat să mai facă un traseu turistic prin Valea Cernei. În zonă existând multe variante de a petrece timpul liber in mod plăcut.
Organizatorii s-au declarat mulţumiţi de aportul nostru, aşa că nu se pune problema de a nu participa şi anul viitor, chiar pot spune că deja a devenit o tradiţie, nu??
Mai multe info despre traseu, puteţi găsi aici http://www.alternativetm.ro/herculesmaraton
Desigur că o să găsiţi şi o groază de poze de la acest eveniment şi încă multe altele.
A consemnat pentru Dvs. YO2MTGigi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu